Sverigedemokraterna Upplands distriktsårsmöte 2011 | Sverigedemokraterna Uppland

Sverigedemokraterna Upplands distriktsårsmöte 2011

Den 26 mars 2011 höll partidistriktet Sverigedemokraterna Uppland sitt årliga distriktsårsmöte. Årsmötet ägde rum i centrala Uppsala.

Pavel Gamov, Uppsala, omvald distriktsordförande för Sverigedemokraterna Uppland. Fotograf: Johan Wahlgren/Landstinget i Uppsala län.

På mötet föredrogs bland annat den omfattande verksamhetsberättelsen, och en ny distriktsstyrelse valdes. Den sittande distriktsordföranden, tillika oppositionslandstingsrådet, Pavel Gamov blev enhälligt återvald av årsmötet och är nu distriktsordförande för andra verksamhetsåret i rad. Pavel Gamov kommenterar:

– Jag vill tacka så mycket för förtroendet. Under det gångna verksamhetsåret har vi sett att SD Uppland nått helt nya höjder. Vi har kommit in i samtliga kommunfullmäktige i länet och i både landstings- och regionfullmäktige, fått ett riksdagsmandat via länets valkrets och är idag fjärde eller femte största parti i flera av länets kommuner. Även skolvalresultatet talar sitt tydliga språk, säger Pavel Gamov och fortsätter:

– Det känns otroligt glädjande och inspirerande att arbeta med ett sådant framgångsrikt distrikt. Vi har nu en mycket bra och stabil grund i distriktet att bygga vidare på, vilket vi också kommer att göra under de kommande verksamhetsåren med organisationsutveckling och framför allt politiskt oppositionsarbete i de politiska församlingar där vi är invalda. Sverigedemokraterna är här för att stanna.