Replik i Enköpings-Posten

Den 17 februari publicerade Enköpings-Posten en replik av SD Enköpings ordförande Lars Frantzén och SD Håbos ordförande Linnea Bjuhr. Repliken är skriven till Enköpingsmoderaten Ingvar Smedlund som tydligt påpekade att han inte tänker samarbeta med SD.

”Ingvar Smedlund (M) påstår i EP 28 januari att ”SD på de ekonomiska frågorna ligger till vänster om Socialdemokraterna”. I de ekonomiska frågorna är SD ett pragmatiskt parti. Vi föreslår höjd a-kassa och sjukförsäkring, samtidigt som vi säger nej till tak för vinster i välfärden och bevarandet av överskottsmålet genom ett förslag i finansutskottet, något som M där röstade nej till.

M anklagar alltså SD för att inte ha en seriös ekonomisk politik samtidigt som M påbörjade Sveriges nuvarande massinvandring utan ekonomisk konsekvensanalys. När de upptäckte att invandringen kostar pengar, uppmanade de svenskarna att acceptera det och öppna både hjärtan och plånböcker. Det om något är att behandla skattebetalarnas pengar ansvarslöst.”

Läs hela insändaren här.